Peklo při jednání s úředníky? Realita může překvapit. Nejhůře Češi hodnotí úřady práce

Neschopný, věčně zamračený a mstivý úředník, který udělá snad všechno pro to, aby lidem návštěvu úřadu znechutil? To je možná více mýtus než skutečnost, naznačuje velký průzkum poradenské společnosti KPMG věnovaný právě občanské zkušenosti. „Často je pověst instituce špatná, lidé, kteří tam sedí, ale dělají dobrou práci nad rámec svých povinností,“ říká v rozhovoru pro INFO.CZ expert KPMG Jan Klimeš, který se na zpracování výzkumu podílel. Neplatí to ovšem pro všechny úřady.

„Paní na úřadě mě neváhala upozornit na možnost odečtu jedné položky. Díky tomu se mi zvýšil přeplatek, který mi vrátili.“ To je jen jedna z mnoha pozitivních reakcí v průzkumu občanské zkušenosti po návštěvě finančního úřadu. Společnost KPMG se v průzkumu ptala několika tisíc Čechů, jak byli spokojení v šesti různých kategoriích – od způsobu řešení problémů až po to, jak byl úředník empatický. „S tím, že úředníci pro lidi udělali více, než museli, než je jejich pracovní náplň, jsem se v průzkumu setkával poměrně často,“ přibližuje v rozhovoru pro INFO.CZ Klimeš.

Personalisti se chovají hůř než agenti StB, kariérní řád připomíná totalitu, říká Sedláček

sinfin.digital