Tabákové společnosti se stále více odklánějí od svých tradičních výrobků – běžných cigaret, které s vidinou dlouhodobé udržitelnosti pomalu nahrazují alternativními produkty se sníženým rizikem. Elektronické cigarety, zahřívaný tabák či nikotinové sáčky. Spolu s vývojem základního byznysu těchto firem se ale proměňuje i jejich marketing. Firmy spoléhají na nové metody, jak dospělé kuřáky oslovit, říká v rozhovoru pro INFO.cz Aziz Aliev, obchodní ředitel české pobočky British American Tobacco (BAT).
Jak moc odlišná je práce na marketingu u cigaret a u nových produktů?
Podobnost komunikace je v tom, že i tyto nové výrobky děláme prostřednictvím různých vizuálů umístěných v obchodech. A v tomto smyslu jen vyměníme produkt, namísto cigarety je tam zobrazeno buď glo či jiný produkt s potenciálně nižším rizikem. Ta komunikace pak jde více vzdělávacím směrem než dříve, snažíme se lidem vysvětlit benefity takového přechodu, ale v jádru je princip komunikace podobný.
Kde je tedy ten hlavní rozdíl?
Ten vidíme hlavně v případě digitální komunikace. Věříme, že touto cestou dokážeme lépe oslovovat naše zákazníky a pomáhat jim s přechodem od běžného kouření. V komunikaci na sociálních sítích se pochopitelně pohybujeme v rámci zákona a našich vnitřních marketingových pravidel.