Články odjinud

Trestně stíhaný premiér nutí šéfa inspekce, aby rezignoval? Na Babiše se snesla kritika

Piráti kritizují, podobně jako ODS, nátlak premiéra v demisi Andreje Babiše na odvolání ředitele GIBS Michala Murína, jak o něm dnes GIBS informoval. Šéf pirátů Ivan Bartoš se zeptá Babiše na dění v Generální inspekci bezpečnostních sborů (GIBS) při čtvrtečních interpelacích ve Sněmovně.

GIBS vyšetřuje trestnou činnost policistů, celníků nebo dozorců. Kontrola z ministerstva financí v sídle inspekce, jak o ní dnes informoval GIBS, je podle Bartoše šikanózní. Řečnicky se zeptal, zda tento postup "nezapadá do vyšetřování Čapího hnízda", kde Babiš čelí trestnímu stíhání kvůli podezření dotačního podvodu, a zda nechce předseda vlády v demisi dostat polici do svého područí.

"Trestně stíhaný premiér nutí šéfa inspekce, aby rezignoval," popsal situaci šéf sněmovního klubu ODS Zbyněk Stanjura. Občanští demokraté proto budou podle něj trvat na záměru projednat ve Sněmovně usnesení, které by vládu v demisi zavázalo nečinit některé kroky. Pokud se na tom dolní komora nedohodne, navrhnou občanští demokraté zákon v podobném smyslu.

O tom, že Babiš vyzval Murína k rezignaci dnes na webu inspekce informoval mluvčí GIBS Ivo Mitáček, potvrdil tak informace serveru Aktuálně.cz. Ředitele inspekce jmenuje a odvolává podle zákona premiér na návrh vlády a po projednání v bezpečnostním výboru. Mluvčí zároveň uvedl, že od pondělí je v hlavním sídle GIBS v Praze kontrola z ministerstva financí. V průběhu února se Murín podle mluvčího opakovaně sešel s Babišem na úřadu vlády. "Premiér pozval ředitele na dvě schůzky, na kterých ho vyzval k rezignaci. Důvodem k odstoupení z čela Generální inspekce bezpečnostních sborů je údajná ztráta důvěry ze strany premiéra," uvedl Mitáček. Jako vhodné datum navrhl premiér konec února letošního roku, což by se údajně obešlo bez dalších skandálů, dodal.

Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud