Vláda Andreje Babiše chce, aby Česko do roku 2025 zahájilo výstavbu železniční trati pro rychlovlaky Praha-Brno-Ostrava. Vyplývá to z takzvaného Národního investičního plánu, který dnes premiér představil. Výstavba by měla státní pokladnu přijít na 338 miliard korun a umožňovala by vlakům dosáhnout rychlosti až 320 kilometrů za hodinu. Z Prahy do Ostravy by tak bylo teoreticky možné dorazit za méně než dvě hodiny, z Prahy do Brna pak za výrazně méně než hodinu.
Trať Praha-Brno-Ostrava ovšem nemá být zdaleka jedinou vysokorychlostní tratí. Stát je chce stavět postupně několik desítek let, stavba poslední z nich by pak měla začít v roce 2040 z Brna do Přerova. Výstavba všech vysokorychlostních tratí by měla stát zhruba 1,25 bilionu korun.
Souběžně s realizací trati Praha-Brno-Ostrava má začít i výstavba dalšího tunelu za 47 miliard korun na trase Praha-Beroun. Ten má zrychlit především dopravu na trati Praha-Plzeň a pak dále do Německa. Další obří tunel za 67 miliard korun má vyrůst v Krušných Horách a má připojit vysokorychlostní trať na tratě v Německu.