Vyhněte se hororovým zážitkům z dovolené: Hledejte nezávislé recenze | info.cz

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Vyhněte se hororovým zážitkům z dovolené: Hledejte nezávislé recenze

Vyhněte se hororovým zážitkům z dovolené: Hledejte nezávislé recenze
 

Přijeli jste do hotelu. Příjezdová cesta připomínala tankodrom. Otevřeli jste dveře pokoje a do nosu vás praštil zápach odpadu z koupelny. Pokoj byl menší, než se zdál, kuchyně otřesná. Tohle nikde na webu nepsali. Jak se příště při rezervaci hotelu či penzionu nespálit? Věnujte pozornost webovým stránkám zařízení a informace si ověřujte pomocí nezávislých recenzí. Pokud má ubytovatel problém s čistotou pokojů nebo s kuchyní, můžete si být jistí, že to hosté okomentují.

Říkalo se, že spokojený zákazník svou zkušenost řekne třem přátelům. Nespokojený se svěří deseti i dvaceti známým. Internet toto rčení posunul o několik řádů. Díky sociálním sítím i specializovaným portálům dnes své osobní zkušenosti sdílíme s tisíci dalšími uživateli. Hodnotíme vše, co se dá, shlédnutý film na ČSFD, novou pračku na Heurece nebo právě navštívený hotel na Hotel.cz.

Největší český rezervační portál Hotel.cz potvrzuje. Od roku 2010 v tuzemsku raketově roste počet rezervací. Češi si minulý rok na Hotel.cz objednali téměř 2,5 krát více pobytů, než na začátku desetiletí. Počet udělených recenzí však vzrostl ještě více – téměř 3,5 krát „Lidé rádi hodnotí a podle recenzí ostatních se rozhodují. Pobyt na našem portálu ohodnotí třetina hostů,“ uvádí Milan Petr, manažer portálu.

autor: ČTK

Vybírat máme z čeho. Jen za uplynulý rok udělili uživatelé portálu Hotel.cz více jak 21 tisíc recenzí. Mezi Facebookem a rezervačními portály vidí Petr velký rozdíl: “Výhodou rezervačních portálů je, že dovolí udělit recenzi pouze hostům, kteří hotel či penzion opravdu navštívili.“ Sociální sítě oproti tomu umožní udělit pozitivní hodnocení prakticky komukoliv, kdo má účet. Nepoctiví majitelé se mohou sami chválit nebo psát nelichotivá hodnocení konkurenci. Není jich mnoho, přesto radíme: Hledejte důvěryhodné informace. Bez výjimky je nabízejí všechny větší rezervační portály. Pomohou i doporučení známých. Málokterý ale navštívil všechna místa, na která se chcete podívat vy.

Nejvíce vadí arogantní personál

Hosté nejvíce komentují kvalitu služeb a vybavení. Arogantní chování personálu dokáže dovolenou otrávit spolehlivě. Řadí se k nejvíce kritizovaným. Hned v závěsu je čistota. Ta je považována za standard. Špína a nepořádek je pro hotel či penzion konečná. 

Podle recenzí si můžete lehce srovnat údaje z webových stránek ubytovatele s realitou. Z osobních prožitků hostů lehce vytušíte, co vás může během pobytu potkat, jaké pohodlí hotel či penzion nabízí a zda kvalita odpovídá ceně.

autor: ČTK

Portál Hotel.cz umožňuje získat obrázek i o tom, jaký typ hostů hotel či penzion navštěvuje. Zda rodiny s mladšími či staršímu dětmi, mladé páry či skupiny přátel. Zapadáte do cílové skupiny, která udělila ubytovacímu zařízení nejlepší hodnocení? Výborně. Šance, že vám budou služby vyhovovat, je vysoká. 

Ne každý má ale čas procházet stovky recenzí. Existují nástroje, které ušetří drahocenné minuty. Příkladem je Certifikát kvality udělovaný rezervačním portálem Hotel.cz. Certifikát funguje již třetím rokem a dá se říci, že výběr podstatně zjednoduší. Portál ho doposud na základě vynikajících recenzí udělil více jak třem stovkám vynikajících českých hotelů a penzionů. Dalo by se tedy říci, že za výběrem stojí především sami hosté. Certifikát hledejte na stránkách ubytovacího zařízení. Pokud ho najdete a nechcete si číst recenze, nemusíte. Certifikát vám dá jistotu, že je vše v pořádku.

autor: ČTK

Druhým vodítkem může být oficiální klasifikace pomocí jedno až pěti hvězdičkové stupnice. Určitě ji znáte – počet hvězdiček značí úroveň vybavení hotelu. Ruku na srdce. Kdo z nás dokáže při výběru rozklíčovat, jaké vybavení může očekávat v tříhvězdičkovém a jaké v pětihvězdičkovém hotelu? Stupnice bohužel neumí pokrýt ani osobní zkušenost hostů, jako to dokáží recenze. Nejvíce o tom vypovídá jedno hodnocení nejmenovaného brněnského hotelu na portálu Hotel.cz: “Čtyřhvězda? Zapomeňte!”

Čeká vás první cesta letadlem, nebo se takto přepravujete běžně? Přečtěte si tipy zkušených cestovatelů, které vám let usnadní a zpříjemní>>>


 

Na dovolenou

Poprvé letadlem Chorvatsko Očkování Cestování po Evropě

Ať už se chystáte procestovat evropské metropole, Chorvatsko nebo jste se rozhodli vyrazit až na druhý konec světa, nemělo by vám uniknout pár dobrých tipů. Poradíme vám jak si sehnat co nejlevnější letenky, jak se vyrovnat s jet lagem nebo jak zažádat o kompenzaci při zpožděném letu. Nezapomněli jsme vám připravit ani rady, které vám pomohou při vyřizování dětských pasů nebo ztrátě dokladů v zahraničí.

Čekají nás teploty nad 40 stupňů, oteplování nejde zastavit, varuje klimatolog z Matfyzu

Vlna veder, která zasáhla v posledních dnech Českou republiku, je důkazem, že klimatická změna dorazila i k nám. Peter Huszár z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy tvrdí, že oteplování lze zastavit jen drastickým snížením emisí. I kdyby se to ale podařilo, nepůjde to hned. Huszár zároveň předpovídá, že pokud nastavený trend bude pokračovat, budeme se stále častěji setkávat s extrémními projevy počasí, a teploty nad 40 stupňů už ani v Česku nebudou výjimkou. Jak nebezpečné je sucho? Proč je ve střední Evropě aktuálně takové vedro? A proč mají lidé dojem, že přicházíme o jaro a podzim? Podívejte se na rozhovor.