Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Petr Morcinek: Portfolio rozšíříme o služby společnosti E.ON

Petr Morcinek: Portfolio rozšíříme o služby společnosti E.ON
 

Na více než 180 pobočkách největší realitní kanceláře v Česku vzniknou zároveň i plnohodnotná zastoupení přední evropské energetické společnosti. Firmy M&M reality a E.ON podepsaly Smlouvu o spolupráci a zprostředkování poskytování energetických služeb.

Plnohodnotný a spolehlivý servis

V první fázi spolupráce začnou pracovníci poboček společnosti M&M reality zajišťovat plnohodnotný a spolehlivý servis spojený s připojením elektřiny a zemního plynu klientům z řad domácností. Následovat bude firemní klientela, která tvoří zhruba 30 % všech realizovaných obchodů této realitní kanceláře. „V další fázi spolupráce budou pracovníci našich poboček vyškoleni i v oblasti veškerých podpůrných služeb, aby byli klientům schopni k dodávkám energií zajišťovat i komplexní servis a zákaznickou podporu,“ přibližuje ředitel pro strategii a rozvoj a jediný akcionář společnosti M&M reality Petr Morcinek. Společné pobočky pak budou označeny logy obou firem.

Dodavatele energií vyřešíte i s makléřem

Společnost E.ON, která zatím působí převážně na jihu Čech a Moravy, tímto jedním krokem výrazně posílí svou pobočkovou síť. „Vzhledem k tomu, že lidé mění dodavatele energií velmi často právě při koupi nemovitosti nebo stěhování, chceme jim nabídnout možnost vše vyřešit rychle, najednou a s jedním člověkem, kterému důvěřují, tedy realitním makléřem,“ vysvětluje Václav Krásnický, vedoucí prodeje E.ON Energie.

M&M reality jsou jednoznačnou jedničkou na realitním trhu, a to s velkým náskokem před konkurencí. „Každý rok u nás poptává nemovitost okolo 1,2 milionu lidí. Našich 2 500 makléřů uskuteční s potenciálními klienty 500 tisíc prohlídek a zhruba 50 tisíc zákazníků pak přes naši společnost realitní obchod uskuteční. A u všech těchto obchodních příležitostí bude mít E.ON svého obchodního zástupce v podobě našeho makléře,“ osvětluje obrovský potenciál spolupráce Petr Morcinek.

Počítá se s uzavřením dalších strategických partnertství

E.ON spolupracuje s M&M reality již od loňského roku, kdy se stal hlavním distributorem energií a nejmodernějších, energeticky šetrných technologií pro vytápění či osvětlení nemovitostí v projektu rekonstrukcí stovek starších bytů s názvem Obnova bytového fondu v ČR. A bude také výhradním dodavatelem služeb a technologií pro masivní developerskou výstavbu, v rámci níž dodá holding M&M reality na trh tisíce nových bytů ročně.

Realitně finanční skupina M&M reality holding v letošním roce uzavře více podobných strategických partnerství s předními českými firmami. Cílem je rozšířit portfolio doplňkových služeb spojených s činností největší realitní kanceláře v zemi. Nedávno například zpečetila strategické partnerství s Českou pojišťovnou.

 

Kouká jako vyvoraná myš, nebo hledí jak žaba z kyšky? Mapy ukazují, jak se napříč ČR liší používání slov

Některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek (naběračka) či zapackovat (klopýtnout). Co ale třeba slova jako koukat se, dívat se a hledět – máte pocit, že je jen tak volně zaměňujeme nebo volíme třeba podle formálnosti situace? Ve skutečnosti byla nebo jsou všechna tato slova regionálně vázaná.

Neznamená to sice, že by se v určité oblasti používalo výhradně jen jedno z nich, ale jsou oblasti, ve kterých je znatelná tendence volit některé z nich častěji.

U trojice slov koukat, dívat, hledět je současná situace podobná té původní nářeční. V Čechách i na Moravě se díváme, ale v Čechách se navíc často i koukáme. Na střední a východní Moravě a v části Slezska navíc i hledíme. Rozdíly se zachovávají i v ustálených spojeních kouká jako vyvoraná myš nebo hledí jak žaba z kyšky.

 

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají • Foto https://syd.korpus.cz/

Link

Co děláme, když nás tlačí čas? V severní polovině Čech a také v části Moravy se pospíchá, kdežto v jihozápadní části Čech se častěji chvátá. Na východě Čech se spěchá, což dříve plynule přecházelo ve středomoravské spíchá, které ale dnes slyšíme už jen výjimečně.

V Českém jazykovém atlasu najdeme zaznamenané i další zeměpisné rozdíly u běžně užívaných slov, které však už v dnešní mluvě nejsou tak patrné. Zatímco v severovýchodní polovině Čech a na severní a severozápadní Moravě se říkalo, že je člověk bojácný, v jihozápadní polovině Čech a na jihozápadní a střední Moravě se používalo spíš označení bázlivý.

 

Je bojácný, nebo bázlivý?

Je bojácný, nebo bázlivý? • Foto Český jazykový atlas, Ústav pro jazyk český AV ČR 2012, http://cja.ujc.cas.cz

Link

Člověku bez pokrývky hlavy se říkalo v severovýchodní polovině Čech vlasatý, v jihozápadní prostovlasý. Když se někomu nechtělo pracovat, byl na většině území Čech prostě líný, ale na jižním okraji lenivý a na Moravě lenošný nebo dokonce shnilý (což se používá dodneška).

Porovnání dalších dvojic slov najdete v aplikaci SyD Českého národního korpusu

Další mapy, které ukazují, jak odlišnou mají lidé tendenci používat obecně známá slova naleznete na webu Reflex.cz. 

 

Komunální volby 2018 se blíží. Aktuální informace i zpravodajství o sestavování politických koalic naleznete zde>>>

Blíží se senátní volby. Aktuální informace a zpravodajství naleznete zde>>>

-1