Udržitelné podnikání či společensky odpovědné podnikání je v dnešní době, a především na poli byznysu, hojně skloňovaným pojmem. Co si pod ním ale vlastně představit? Jak funguje společensky odpovědná firma a v čem se liší od těch ostatních? Ptá se v komentáři pro INFO.CZ česká europoslankyně Martina Dlabajová.
Nutnost udržitelného podnikání vznikla se společenskými změnami, rostoucím významem vyváženosti a pospolitosti v celé společnosti, která by měla stát nad zájmy jednotlivce nebo firmy. Podnikání samozřejmě stále funguje na principu maximalizace zisku, ale firmy již nejsou vnímány jako osamocené ostrovy v konkurenčním boji, ale jako partneři, součásti místních komunit a tím i celé společnosti.
Být společensky odpovědnou firmou může mít různé podoby. Někdo klade důraz na minimalizaci ekologické stopy v životním prostředí, jiný usiluje o nastavení příznivého prostředí pro zaměstnance nad rámec zákonem daných povinností. Ačkoliv se jedná o nové termíny, nejde o nic nového pod sluncem. Jen se pomalu vracíme k tradičním hodnotám, na které jsme v uspěchané době na chvíli zapomněli.