Brusel si došlápne na Seznam a Google. Budou muset odhalit, jak fungují jejich vyhledávače

Lucie Bednárová

Spravedlivější řazení odkazů na produkty a služby, celkově větší transparentnost a možnost kolektivních žalob. Evropská komise dnes přišla s návrhem nařízení, které má regulovat postavení internetových vyhledávačů, jako je Google nebo Seznam, a online obchodů v čele Google Play nebo Apple App Store na evropském trhu. Návrh má pomoct malým a středním podnikům, které využívají služeb zmíněných gigantů ke svému podnikání, a také spotřebitelům.

„Platformy a vyhledávače jsou důležitými kanály, jimiž se evropské podniky dostanou ke spotřebitelům. Musíme však zajistit, aby nezneužívaly své postavení a nepoškozovaly uživatele,“ řekla komisařka pro digitální ekonomiku a společnost Marija Gabrielová.

Evropská komise konkrétně přišla s návrhem nařízení, které má regulovat postavení obřích internetových společností, jako je Google, Apple, Microsoft – nebo v případě Česka Seznam – na evropském trhu. Jejich služeb využívají evropské malé a střední podniky a Brusel chce, aby velké společnosti vůči nim nezneužívaly svého postavení. Řeč je o internetových vyhledávačích, online obchodech, sociálních sítích nebo stránkách pro vyhledávání například levných letenek a ubytování.

50 nejvlivnějších Čechů v Bruselu, díl 5: Podívejte se, kdo v srdci Evropské unie tahá za nitky

sinfin.digital