EU chystá revoluci v ochraně osobních údajů. České firmy se nestihnou včas připravit

Lucie Bednárová

Přesně za rok vstoupí v platnost nové nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které přinese velké změny pro všechny firmy nebo organizace pracující s osobními daty v EU. Problém to může představovat zejména pro malé a střední podniky. Ty české už nyní vědí, že se nestihnou plnohodnotně připravit. Mnohdy o chystaných změnách nevědí, nebo se v nich kvůli jejich složitosti nevyznají.

„Firmy přípravu na nařízení, tak aby s ním byly plně v souladu, do května příštího roku nestíhají. To je fakt a musíme s tím počítat,“ řekla novinářům Milena Jabůrková ze Svazu průmyslu a dopravy (SP ČR). Důvodem je podle ní především to, že společnosti o připravovaných změnách, které schválil Brusel, nevědí nebo se v něm nevyznají.

Podle průzkumu, který si SP ČR nechal zpracovat na konci loňského roku, téměř 60 % firem nebylo o novém nařízení informováno. Přitom kolem 50 % společností uvedlo, že s citlivými daty pracuje.

Kalousek: Podle lidí můžu za déšť i vedro. Mimo politiku bych vydělával víc

sinfin.digital