České dráhy odmítly prodat Masarykovo nádraží. Ve spolupráci s Pentou z něho chtějí udělat svoji výkladní skříň

ČTK

luš

České dráhy už nechtějí prodat pražské Masarykovo nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Toto nádraží nebylo spolu s brněnským hlavním nádražím součástí loňského převodu přes 1500 nádražních budov z dopravce na správu železnic a ČD počítaly s tím, že je na SŽDC převedou později. Nyní ale dopravce plánuje budovu rekonstruovat tak, aby mohla sloužit jako výkladní skříň národního dopravce. Zároveň by mohla být konkurenční výhodou v soutěži na provoz vlaků z pražského ruzyňského letiště, které mají končit právě na Masaryčce. ČTK to dnes řekl generální ředitel ČD Pavel Krtek.

Převodu se nádraží vyhnulo kvůli developerskému projektu, na kterém České dráhy spolupracují se společností Penta. Ta plánuje v okolí nádraží postavit výstavní komerční čtvrť na pozemcích, které vloni odkoupila právě od Českých drah. Podle ředitele Krtka stálo za rozhodnutím managementu ČD i tato skutečnost, že okolí nádraží se má do budoucna výrazně zkultivovat proti současnému stavu.

sinfin.digital