Brýle, které pomůžou opravit semafor, i chytré etikety na víno. Taková je budoucnost, říká šéf Konica Minolta

Spojovat si stále firmu Konica Minolta s fotografickým byznysem by byla chyba lávky. Společnost se totiž této divize již před lety zbavila a místo toho se zaměřuje na vývoj špičkových technologií pro nové milénium. Chytré brýle, rozšířený tisk, workplace hub či umělá inteligence. Generální ředitel české pobočky společnosti Pavel Čurda v rozhovoru pro INFO.CZ popisuje, proč chtějí z Japonska přesunout část svých vývojových kapacit do Brna, jak bude vypadat pracoviště budoucnosti i proč se zaměřuje na generaci mileniálů. 

Živit se tiskem v éře digitalizace je možná pro někoho ambiciozní plán. Kdy podle vás definitivně odzvoní kancelářskému papíru?

My si tuto otázku klademe již několik posledních let a je pravda, že v absolutních číslech souhrnná spotřeba kancelářského papíru spíše stagnuje či mírně klesá. Nám nicméně objem tisku v absolutních číslech každoročně roste. Částečně je to sice dáno faktem, že nám rostou tržní podíly, nezanedbatelnou součástí je ovšem i nárůst barevného tisku, na který jsme se z pozice poskytovatele dlouhodobě zaměřili. Před pěti lety tisknout barevně byla záležitost pro manažery či pracovníky v marketingu, nyní se stává naprosto běžným. A stále je zde také silná generace, která na papíru vyrostla a která si své dokumenty ráda vytiskne. Situace se mění s nástupem generace mladších ročníků, které jsou mnohem více zaměřené třeba na video než na běžný text či tisk.

Ptám se, protože Konica Minolta se nejprve zbavila produkce fotoaparátů, pak i malých tiskáren. Dokážete si představit, že tisk opustíte nadobro a budete se věnovat jen inovacím?

Nemyslím si. Tisk podle současných plánů vnímáme v horizontu příštích pěti let jako pevnou část našeho byznysu. Je ale třeba dodat, že se orientujeme na efektivnější poskytovaní tiskových služeb, aby pro nás byl tento segment stále dostatečně prorůstový. My se v rámci tisku zaměřujeme na dvě hlavní oblasti - na tisk kancelářský a průmyslový. V první oblasti je snaha pokrýt vše kolem kancelářského dokumentu: klient s námi svůj dokument vytiskne, naskenuje, takže dokument má v digitální podobě, a pak mu s ním pomůžeme pracovat dále.

Kam dále?

Mám na mysli vytěžování a rozpoznání dat, například vytažení hodnot DPH tak, aby tyto údaje nemusel ručně vypisovat. Jsme schopní váš dokument uložit tak, aby k němu měli přístup jen oprávnění uživatelé a mnoho dalších věcí. V této oblasti zažíváme růst, nejen u velkých společností, ale i u malých a středních podniků. Druhým naším hlavním pilířem, který budujeme, je tisk průmyslový, produkční. Sem spadá třeba i oblast rozšířené reality. My potřebujeme zákazníkovi dát přidanou hodnotu, kterou vnímáme právě v těchto inovacích.

sinfin.digital