Celý kontinent budou za deset let křižovat obrovské autonomně řízené kamiony, v nichž bude přítomen jenom jeden řidič. To kompletně změní přepravu zboží, říká předseda správní rady skupiny GEFCO Luc Nadal.
Skupině GEFCO se v poslední době daří. Co za tím stojí?
Hlavním důvodem jsou opatření, která jsme udělali v letech 2015 a 2016, abychom zlepšili výkonnost. Ve skupině GEFCO máme tři druhy zákazníků. Dva tvoří automobilky General Motors a PSA, třetím jsou všichni ostatní. Naše klientská základna vzrostla o sedm procent, což je velmi slibný výsledek i pro budoucnost. Na náš obchodní tým jsem velmi hrdý.
A jaká situace panuje v České republice?
Naší pobočce v Česku se daří velmi dobře. V loňském roce vzrostla v Česku EBITDA o 23 procent, v první polovině letošního roku růst činil dalších deset procent. Jsme opravdu šťastní, že se Česko hýbe kupředu a máme tam skvělý management.
Jak moc se podílí na růstu automobilový průmysl? Je to pro vás pořád nejzajímavější segment trhu?
My jsme se zrodili z automobilového průmyslu už v roce 1949. Je jasné, že jsme v něm pevně uchycení, protože pracujeme prakticky pro každou automobilku na světě. To rovněž znamená, že spolupracujeme s jejich hlavními dodavateli. Náš byznys tvoří ze 70 procent právě automobilový průmysl, ale můžeme říct, že jsme schopni spolupracovat s každým, kdo má velmi náročný dodavatelský řetězec. Může to být farmaceutický průmysl, ropný průmysl nebo železniční strojírenství. Našim obchodníkům říkám, aby se zaměřovali na společnosti s komplexním dodavatelským řetězcem, které chtějí dlouhodobou spolupráci zbavenou starostí s logistikou.