Petr Morcinek: Důvěru českým spotřebitelům oplácíme

Prezentace klienta

Když se během loňského roku ptala výzkumná agentura STEM/MARK českých spotřebitelů, ke které realitní kanceláři mají největší důvěru, v naprosté většině uvedli název největší realitky v zemi. Realitky, která za dobu svého působení na českém trhu zprostředkovala prodej, koupi či pronájem statisíců českých nemovitostí.

Řeč je o realitně finanční skupině M&M Reality Holding, která se tak od podzimu 2017 pyšní oceněním “Nejdůvěryhodnější značka” ve svém oboru. A to žijeme v době, kdy si stále více než dvě pětiny majitelů nemovitostí myslí, že je lepší prodat nebo pronajmout svou nemovitost po vlastní ose.

To, že si Petr Morcinek, jako jediný akcionář a ředitel pro strategii a rozvoj M&M Reality Holdingu, důvěry českých spotřebitelů nesmírně váží, jistě nemusíme dlouze popisovat. Ale zajímá nás, jak dlouhá a zřejmě i mnohdy klikatá cesta vedla od skoro opovržení české společnosti k práci realitního makléře až po tak skvělé ocenění českých spotřebitelů?

“No, s tou nedůvěrou k práci realitního makléře máte naprostou pravdu. Ještě do nedávna byla tato profese brána na roveň taxikářů z Václaváku. A přiznám se, že se někdy českému spotřebiteli ani nemůžu divit. Pro příklad nemusíme chodit daleko do minulosti. Jistě jste zaznamenali pořad Terezy Pergnerové na TV Nova Mise nový domov, který pomáhá lidem v těžké životní situaci. Jsme jeho hlavním partnerem, takže k těm příběhům máme hodně blízko. No, a v jednom z dílů jsme mimo jiné narazili na chování nejmenované konkurenční realitní kanceláře, které hluboce odsuzujeme. V pořadu věnovaném dvěma mladým lidem s těžkým postižením zraku došlo k situaci, kdy konkurenční realitní makléři zneužili jejich handicapu a prodali jim byt v dezolátním stavu za cenu nového bytu. Takové jednání je pro nás nejen profesně, ale především lidsky nepřijatelné,” kroutí hlavou Petr Morcinek. “Pokud bychom narazili na podobné chování u některého z našich makléřů, okamžitě bychom se s ním rozloučili,” dodává rezolutně majitel M&M Reality Holdingu.

M&M Reality Holding má více než 180 poboček a kontaktních míst po celé České republice a  dává práci více než dvěma tisícům realitním makléřům. Jak lze při tak velkém rozptylu uhlídat kvalitu odváděných služeb?

Není to zas až tak složité, když máte systém. Ale ten systém musíte nejdříve vymyslet. Vemte si třeba zmíněné taxikáře z Václaváku a naproti nim Uber nebo Liftago. Pokud se chování prvně zmíněných nezmění, tak je ti druzí brzy pohltí. A vlastně se už tak děje. Oni už jenom kolem sebe kopou, jako ta raněná kobyla. A co je toho příčinou? Naprostá otevřenost těch druhých, skvělé online aplikace, které nikomu nedovolí podvádět a možnost zákazníků okamžitě ohodnotit službu taxikáře, který je právě dovezl na místo. A takový systém jsem se celou dobu snažil vymyslet pro realitní profesi. Máme ho a světu jsme jej představili loni na podzim na Summitu.

Tím myslíte svou Keynote StormmBook v pražském Kongresovém centru?

Ano, ale představení StormmBooku bylo jen vyvrcholením první etapy asi nikdy nekončící snahy o poskytování co nejkvalitnějších služeb v oborech, ve kterých podnikáme a jsme v nich dobří. StormmBook je jen tablet a zvolili jsme jej kvůli tomu, že jako jediný na trhu umí v jednom okamžiku změnit klávesnici na plochu pro elektronický podpis, je výkonný, tenký a umí dobře fotit. Ale bez aplikací, které jsou online propojené mezi sebou a zároveň s firemním systémem, mapami od Googlu, institucemi a spoustou jiných služeb, by zůstal jen skvělým tabletem. Jsou to právě aplikace Moderní makléř a Moderní finanční poradce, které jsem si vysnil, navrhl a společně s týmem skvělých spolupracovníků a vývojářů jsme jej stovky nocí pilovali k dokonalosti. To je ten transparentní systém, který nedovolí žádnému makléři udělat chybu a naprostou většinu obchodů umožní uzavřít během jedné návštěvy u klienta. Tady se rodí spokojenost a důvěra v naše služby.

Nejdůvěryhodnější značku jste ale získali pár dnů po Summitu a předcházel ji dlouhodobý průzkum trhu, takže důvěra českých spotřebitelů se asi musela narodit dříve?

A šli jsme ji hodně naproti (smích). Ale teď vážně. Když jsme zjistili, že vzdělávání našich makléřů a důraz na profesionální služby začíná přinášet své ovoce a sami od sebe se nám začínají ozývat desítky klientů měsíčně, kteří nám za naši práci děkují, vzali jsme ty klienty do televize. Jako vůbec první a nadlouho i zřejmě poslední realitka máme standardní televizní reklamní spoty. Navíc s opravdovými klienty! Společně jsme ukázali českým spotřebitelům, že s prací realitky můžou být lidé spokojeni. A tím jsme vlastně začali kultivovat realitní trh. Jako jediná realitní kancelář máme oddělení péče o klienty i makléře. Každému makléři přidáváme nemalé peníze za každého spokojeného klienta. Dnes se tak můžeme pochlubit 99,8 % kladných referencí ze všech tisíců, které k nám za rok 2017 dorazily. A snažíme se být také sociálně odpovědní a hlavně dobrými sousedy všude tam, kde působíme. Společně s kapelou Kryštof jsme rozjeli projekty v nadaci, kterou jsem založil. Na Kryštof kempech vybíráme peníze pro potřebné a M&M Reality Holding pak vybranou částku vynásobí dvěma. Společně stavíme zahradní domečky v Dětských domovech po celé zemi a zřejmě už nenajdete mateřskou školku, kterou bychom nevybavili reflexními vestičkami. S Terezou Pergnerovou spolupracujeme na projektu Mise nový domov a s Nadací TV Nova pomáháme při Českém slavíkovi hudebně nadaným ale sociálně slabým dětem.

A každý den vypravujete své klienty na luxusní pobyt v Dubaji…

Neuvěřitelné, že? (smích) Ale je to tak. Víte, já se nikdy nedokážu spokojit se současným stavem, ať vypadá sebelíp. Přestože vím, že máme díky StormmBooku obrovský náskok před konkurencí a našim makléřům a finančním poradcům se daří obchody jako nikdy předtím, snažím se jim práci ještě více usnadnit. Nikdy jsem nepodceňoval jejich obchodní dovednosti, ale když vymyslíte soutěž Každý den do Dubaje, pak se Vám dveře otevírají samy. A navíc tak umožníme prožít našim klientům a tipařům exotický zážitek, který by si možná v životě nedopřáli a oplatit jim tak důvěru, kterou k nám chovají.

Dubají to podle slov Petra Morcinka ale všechno teprve začíná. Na řadu teď přichází spousta nových projektů. Třeba brýle pro virtuální realitu nebo masivní výstavba družstevních bytů.

sinfin.digital