Princátko jako „zlatý důl“. Do prvních narozenin by mohl britské ekonomice přinést 1,5 miliardy korun

ČTK

pav

Důvěra britských spotřebitelů se v posledních letech snížila, protože růst mezd nedokázal držet tempo s inflací. Reálné mzdy, které vyjadřují, co si lze za výdělek koupit, tak vlastně klesly, což způsobilo snížení výdajů spotřebitelů. Několik známých prodejců kvůli tomu muselo zavřít své obchody nebo dokonce úplně skončit. Nyní je zde jaro, slunce svítí a na svět přišlo nové královské miminko a podle fotek to vypadá, že někteří lidé se cítí šťastnější. Mohl by příchod královského dítěte přimět lidi více utrácet, ptá se BBC. Názory jsou různé, ale jedna firma je přesvědčena, že ano a dokonce již dopad i vyčíslila.

Nezávislá konzultační firma Brand Finance, která se zabývá ohodnocováním značek, odhaduje, že chlapec, než dosáhne prvních narozenin, přinese britské ekonomice 50 milionů liber (1,5 miliardy Kč).

„Narození nového prince je také obrovskou marketingovou příležitostí pro britské producenty a prodejce dětských produktů, kteří mohou ve svých propagačních kampaních odkazovat na královské dítě," uvádí generální ředitel Brand Finance David Haigh. To potvrzují i prodejci dětského a mateřského oblečení, jako JoJo Maman Bebe či Mothercare. „Královská rodina a jakákoliv zmínka o nich jsou masivní podporou,“ dodává výkonná ředitelka Jojo Maman Bebe Laura Tenison.

INFOGRAFIKA DNE: Česko po zákazu kouření. Jak se hospody bez cigaret projevily na zdraví Čechů?

sinfin.digital