Odpojených neplatičů energií nepřibývá, pomohl propracovanější systém upomínek

ČTK

luš

Neplatičů energií odpojených dodavateli v posledních letech nepřibývá, někteří prodejci naopak hlásí úbytek podobných případů. Vyplývá to z vyjádření firem pro ČTK. Důvodem je podle nich především propracovanější systém upomínek. Společnosti se shodují, že odpojení dodávek vnímají až jako krajní možnost, která postihne velmi malou část odběratelů.

„Počty takto ukončených smluv se pohybují v řádově tisícinách procenta z celkových počtů zákazníků. Konkrétně mluvíme o jednom tisíci odpojených zákazníků u plynu a elektřiny dohromady za poslední kalendářní rok,“ řekl ČTK mluvčí innogy Martin Chalupský. Skupina innogy zajišťuje v ČR dodávky zemního plynu, elektřiny a další služby pro zhruba 1,7 milionu zákazníků.

Odběratelů, u kterých firma přeruší dodávky kvůli opakovaného nehrazení závazků, podle Chalupského každoročně ubývá. „U dodávek zemního plynu se v porovnání s obdobím před pěti lety jedná o čtvrtinové počty, u elektřiny jsou počty ukončení dodávky stejné, přestože počty zákazníků odebírající elektřinu od innogy se v mezidobí znásobily,“ dodal.

ČEZ zdražuje. Většina domácností bude od června platit za elektřinu o několik procent víc

sinfin.digital