Nejhodnotnější značkou na světě zůstává Google. Apple je těsně za ním

ČTK

raz

Nejhodnotnější značkou světa letos zůstává Google a druhé místo patří opět firmě Apple, i když rozdíl mezi oběma se za poslední rok výrazně zmenšil. Na třetí místo se dostal Amazon, který předstihl softwarovou společnost Microsoft. Vyplývá to z žebříčku BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP a poradenská firma MilwardBrown.

Google zvýšil hodnotu své značky proti loňsku o 23 procent na 302,1 miliardy dolarů (6,8 bilionu Kč), Apple o 29 procent na 300,6 miliardy a Amazon se za rok zhodnotil o 49 procent na 208 miliard dolarů.

Největší zastoupení v první desítce mají technologické firmy a maloobchodní společnosti. Právě maloobchod byl loni nejrychleji rostoucím odvětvím s nárůstem o 35 procent, následuje pojišťovnictví s 34 procenty a technologie s 28 procenty.

Brusel si došlápne na Seznam a Google. Budou muset odhalit, jak fungují jejich vyhledávače

sinfin.digital