Česká pošta nešetří. Na propagaci dává desítky milionů korun

David Budai

Desítky milionů korun platí každý rok Česká pošta za propagaci nebo reklamní předměty. Podnik přitom dlouhodobě tvrdí, že nemá dostatek peněz na výraznější zvýšení platů a požaduje od státu stovky milionů korun jako kompenzaci za poskytování základních služeb.

Za propagaci utratila Česká pošta v roce 2015 takřka 47 milionů korun, z toho více než 610 tisíc korun zamířilo na nákup 4440 lahví vín. Jsou mezi nimi lahve především ze zahraničí, které stojí kolem 200 korun, ale i takové, jejichž cena přesahuje 500 korun.

Státní podnik tvrdí, že tato vína potřebuje za účelem zvýšení svého zisku. „Česká pošta využívá vína jako propagační předmět, tedy v souvislosti se svou ekonomickou činností k dosažení, zajištění a udržení příjmů,“ uvedla k tisícovkám lahví Eva Krejčí z odboru komunikace pošty.

sinfin.digital