Uspokojit klienta v Česku je extrémně náročné, říká v rozhovoru ředitel Konica Minolta

„Česká republika je podle mé zkušenosti unikátní v tom, že uspokojit tuzemského zákazníka je opravdu náročné. Nad vyúčtováním každé hodiny práce se vedou dlouhé diskuse a mnohdy mi přijde, že klienti si ani neuvědomují, že cena lidské práce dnes už není na úrovni 90. let,“ říká v rozhovoru generální ředitel společnosti Konica Minolta Pavel Čurda.  

Do jaké míry je podle vás značka Konica Minolta v podvědomí veřejnosti stále spojena s fotoaparáty?

To nevím. Pravda je, že naše firma navazuje na určitou minulost, kterou si řada lidí dosud pamatuje. Nevím, zda je to dobře, či špatně. Nicméně v nové marketingové komunikaci chceme klientům více vysvětlovat, že s fotoaparáty už nemáme nic společného a dávno také nejsme jen dodavatelem kancelářské techniky. Čtvrtina našeho byznysu už leží někde jinde.

O jakém segmentu hovoříte? 

O inovacích. V poskytování optimálních řešení, která vycházejí z naší tradice, jde například o chytré brýle pro augmentovanou realitu. V nich se spojuje naše historické zaměření na zobrazovací techniku s moderním přístupem k technologiím a potřebám klientů.

Tyto brýle jsou již v prodeji? Jaké nacházejí praktické uplatnění?

Ano, už se prodávají. Od začátku roku spolupracujeme například s brněnským závodem Siemens na výrobu turbín, kde brýle slouží při zaškolování nastupujících zaměstnanců. Nově příchozím se tak už nemusí několik týdnů věnovat mistr, ale pracovní postupy si osvojují právě s pomocí našich brýlí.

Takže se zrychlí proces školení? 

Ano, podle výsledků se ušetří až 70 procent času. A jednáme i s dalšími firmami, na nasazení brýlí do výrobního procesu jsme se nedávno dohodli třeba i s firmou Zetor. Právě vývoj a prodej podobných produktů, jako jsou tyto brýle pro augumentovanou realitu, je podle mého názoru nejlepší způsob, jak přesvědčit veřejnost, aby nás už nepovažovala jen za výrobce tiskáren.

Nabízíte brýle i do zahraničí?

Pilotní program probíhá v několika zemích, v Evropě je to Česká republika, Německo a Dánsko. Považuji za velký úspěch, že jsme jako jedna ze tří evropských zemí dostali důvěru koncernu, abychom zahájili plný prodej. V Česku máme navíc výhodu, že brýle vyvinuli naši kolegové v brněnském inovačním centru, takže k nim máme opravdu blízko. Když je naši lidé prodávají klientům, vědí o nich první poslední. Je to v mnoha ohledech jednodušší, než kdyby brýle vytvořili třeba v Londýně.

sinfin.digital