Češi utrácejí ve velkém. Řetězce už ale nové prodejny nestaví, raději modernizují nebo budují e-shopy

Jiří Liebreich

Místo do výstavby nových obchodů investují největší řetězce do modernizace své sítě a do vlastních e-shopů.

Největší maloobchodníci stále těží z ochoty bohatnoucích Čechů utrácet. Jen za červenec zrychlil meziroční růst tržeb maloobchodu o více než pět procent. Vysávat peněženky se nejlépe dařilo internetovým obchodům a zásilkovým službám. Ty zvýšily prodeje o čtvrtinu, informoval Český statistický úřad.

„Solidní růst maloobchodních tržeb pohání stále vysoká spotřebitelská důvěra a silný růst platů, pomáhají také sezonní výprodeje,“ komentoval analytik Raiffeisenbank František Táborský.

Došel prostor pro expanzi

Zatímco Češi stále více utrácejí, velikost sítě prodejen největších maloobchodních řetězců stagnuje. Jsou také obchodníci, například Tesco, kteří dokonce některé obchody zavírají a investice směřují spíše do modernizace prodejní sítě a do vytvoření vlastních e-shopů.

sinfin.digital