Brněnští králové internetové reklamy získali nového investora

red

Brněnská firma ROI Hunter, nabízející e-shopům platformu pro zadávání reklamy na facebooku a googlu, získala na rozvoj investici 4,4 milionu eur (asi 113 mil. Kč) od polského mediálního domu Agora. Polská firma získá v ROI Hunter menšinový podíl. Majitel ROI Hunter Karel Tlusťák věří, že změní internetový reklamní trh. Díky jejich produktu totiž majitelé e-shopu mohou vytvářet reklamy, které se přizpůsobují uživateli na základě dat Facebooku a Googlu, a jsou jedinou firmou ve střední a východní Evropě, která má potřebné partnerství s oběma technologickými společnostmi.

Díky nabízené technologii má být reklama výrazně cílenější na jednotlivce než dosud. "Snahou Facebooku i naší je, aby se uživatel necítil reklamou spamovaný, ale aby pro něj byla natolik relevantní, že pro něj bude spíš inspirací. Předpokládáme totiž, že množství reklam, které je člověk schopný vnímat, se nebude zvětšovat a že Facebook jej bude spíše i snižovat. Proto musí být reklama hodně dobrá, aby se vyplatila," řekl Tlusťák.

Z kdysi výrazně roztříštěného trhu internetové reklamy se stává trh konsolidovaný. Facebook a Google aktuálně obsadili zhruba 60 procent. "Předpokládáme, že podíl bude ještě růst a že na tento trh výrazně vstoupí i Amazon. My jsme unikátní v tom, že zákazníkům nabízíme technologii, která agreguje obrovské množství dat od Facebooku i Googlu s jednotlivými e-shopy. Díky tomu profitují všichni účastníci," uvedl Tlusťák. E-shop díky personalizované reklamě dokáže více vydělat, a proto podle něj zaplatí ochotně více Facebooku či Googlu za reklamní prostor.

sinfin.digital