„Zaměstnanci jsou náš nejcennější kapitál," říká pro INFO.CZ spolumajitel Tescomy Petr Chmela

Kristína Paulenková

Chce to vytrvat ve svém přesvědčení a dělat věci precizně. Takový pocit má člověk z Petra Chmely,  letošního vítěze soutěže EY Podnikatel roku, který začal podnikat s kamarádem z konzervatoře Jiřím Vaculíkem. Dnes společně vedou firmu, kterou zná v Česku asi každý, kdo má doma kuchyň. Společně z garáže vybudovali společnost, jež prodává výrobky ve více než stovce zemí světa. Dnes zaměstnávají 400 lidí a Chmela hrdě říká, že jejich zaměstnanci jsou to nejcennější, co mají. 

Jak vznikl vlastně název Tescoma?

Se svým společníkem Jirkou nás asi osvítil Duch svatý, že jsme firmu nepojmenovali po našich jménech. To by znělo fakt divně (směje se). Původně jsme ji nazvali Tescom. Říkali jsme si, že by to měl být název, který je libozvučný a kdybychom  se náhodou stali světovou firmou, tak ať se to dobře vyslovuje. Nebylo to prvoplánové, nemohli jsme nic tušit, bylo nám teprve 26. Pak nám přišel dopis, že Tescom už existuje, tak jsme přidali „áčko“. Takže vznikla Tescoma (jako žena) a tak to zůstalo.

Dá se říct, že firmu založili muzikanti v garáži?

Ano, ale ono je to logické. Bylo po revoluci, oba jsme studovali na konzervatoři, a tak většina našich kamarádů byli muzikanti. I když jsme samozřejmě těžko mohli najít houslistku, která má vystudované účetnictví. 

Poslední léta na trh běžně uvádíte 200 až 300 výrobků ročně, to mi přijde opravdu hodně, jak přicházíte s novými nápady?

„Děláme Ford T mezi 3D tiskárnami,

sinfin.digital