Cizojazyčné billboardy vzbudily v Češích nenávist. Víme, za co Člověk v tísni děkuje

Aneta Černá

Česká veřejnost si od uplynulého víkendu lámala hlavu nad tím, co mají znamenat reklamní plochy v českých městech s napohled arabskými a ruskými nápisy. K billboardům se nyní přihlásila organizace Člověk v tísni, která redakci INFO.CZ v předstihu poskytla materiály ke kampani. Organizace v ní chce na příbězích jednotlivců ukázat, jak peníze Čechů v zahraničí pomáhají. Její úvodní fáze ovšem řadu Čechů zaskočila, což v některých případech vyústilo i ve vulgární nadávky.

 Kampaň s názvem Češi, děkujem! odstartovala počátkem listopadu výlepem billboardů a plakátů v různých jazycích. Na reklamních plochách byl vždy pouze nápis a nebylo jasné, k čemu se má vztahovat. Experti, které INFO.CZ už v pátek oslovilo, potvrdili, že konkrétně text v perštině znamená v překladu “děkujeme, Češi”. Obdobné sdělení je na billboardech i v dalších jazycích.

V Praze se objevil tajemný billboard s cizím písmem. Víme, co na něm stojí

sinfin.digital