Pokud by stát provozoval současný mýtný systém sám, ušetřil by za deset let minimálně dvě miliardy korun. V dnešní tiskové zprávě to uvedl generální ředitel tuzemského Kapsche Karel Feix.
Firma Kapsch je provozovatelem mýtného systému v Česku, současný kontrakt vyprší na konci roku 2019. Vítězem tendru na desetiletý provoz mýta od roku 2020 se stalo konsorcium Czech Toll/Sky Toll s nabídkou 10,7 miliardy Kč. Soutěž ale v květnu zrušil antimonopolní úřad. Ministerstvo dopravy dnes uvedlo, že nadále prosazuje dokončení současného tendru.
„Pořád věříme, že mýtný tendr dokončíme,“ uvedl mluvčí úřadu Zdeněk Neusar. Podle ministra dopravy v demisi Dana Ťoka (za ANO) zároveň resort připravuje náhradní řešení pro případ, že by s odvoláním proti rozhodnutí antimonopolního úřadu neuspělo. Ministerstvo chce podle Neusara alternativní řešení mýta představit vládě do konce června.