REPORTÁŽ: 20 let virtuální reality ve Škoda Auto. „VR brýle jsou u nás běžné jako počítačová myš“

Na otázku, kolik brýlí pro virtuální realitu ve Škoda Auto mají, Marek Hlávka z IT oddělení automobilky jen krčí rameny. „Řádově stovky. Už jsme to ale přestali počítat,“ dodává po chvíli. „VR brýle už jsou pro nás podobná periferie jako například počítačová myš. Naprostá běžnost.“ Mladoboleslavská automobilka s virtuální realitou pracuje již dvacet let a chce, aby každý zaměstnanec, který má zájem s touto technologií pracovat, k ní měl přístup.

„Pokud mi zaměstnanec Škody Auto řekne, že chce vlastní VR brýle, má je na stole do hodiny, do dvou,“ říká Hlávka. Pro některé zaměstnance je práce ve virtuálním prostředí přímo nutnost. Třeba pro řidiče, kteří odvážejí nově vyrobené vozy z výrobních linek. „Protože vyrábíme mnoho modelů, školíme řidiče ve virtuální realitě pro každý z nich. Tím pádem mají s konkrétním autem zkušenosti už předtím, než do něj poprvé nasednou,“ vysvětluje pro INFO.CZ David Vaněk, vedoucí Stavby prototypů a modelů z Technického vývoje automobilky.

Bezkontaktní kartu má téměř každý Čech. V Evropě jsme premianti, říká ředitel Mastercardu

sinfin.digital