Mrazivý závěr školní inspekce: Děti nezvládají pojmout učivo, je moc obsáhlé. Komentář M. Maňáka

Ministerstvo školství čelí nevídanému odhalení. Jeho vlastní školní inspekce totiž zpochybnila celý školský systém, tedy především práci samotného ministerstva. Ve svém zjištění došla inspekce k mrazivému závěru: výuka na školách je natolik předimenzovaná, že děti nejsou schopny pojmout stále rostoucí rozsah učiva. Žáci tedy nezažívají proklamovanou „školu hrou“, ale jen tvrdou řeholi.


Nemůže být divu, že studijní výsledky žáků neodpovídají tomu, co by (podle centrálních plánů) měli umět. Ministerské rámcové vzdělávací programy (RVP) vymezující obsah učiva jsou totiž podle České školní inspekce příliš obsáhlé. Při jejich plnění nezbývá čas na procvičování látky ani na její opakování, natož na zábavné učení. Není prostor pro vlastní aktivitu žáků; moderní formy výuky jsou většinou pouze utopickým snem…  

Stát už před více než 10 lety nahradil školní osnovy sofistikovanějším pojmem „rámcové vzdělávací programy“, jež mají za úkol zhruba totéž: tedy z nadřazeného ministerského centra diktovat základním školám, co všechno mají učit...

Prokop: Budujeme dva světy. Děti na učňácích chválí komunismus, chudí se izolují už ve školách

sinfin.digital