Funguje to ve Spojených státech, Německu, ale i na Slovensku. Tam všude už politici zapojují do své propagace v online prostředí youtubery. Mladé lidi, které sledují mnohdy i miliony fanoušků. V Česku zatím jejich potenciálů využívají hlavně firmy. Už v podzimních volbách by se to ale mohlo změnit. Politické strany zatím nechtějí ze svých kampaní příliš prozrazovat, spolupráci s youtubery ale úplně nevyvracejí.
„Nesetkali jsme se s tím, ale také to řešíme, protože v zahraničí je využívání youtuberů v rámci předvolebních kampaní velice běžný postup. V Česku nás s konkrétní poptávkou ještě žádná strana neoslovila, ale v delším časovém horizontu proběhlo několik konzultací,“ říká pro INFO.CZ Lenka Čápová z agentury Get Boost, která se věnuje Youtube managementu a také zastupuje nejúspěšnější tuzemské youtubery.
Z politiků se zatím k podobným nápadům přiznává Dominik Feri, teplický radní za TOP 09 a také vyslanec strany právě mezi mladé voliče. „Doufám, že dojde třeba k nějaké nadstranické spolupráci, co se týče mobilizace mladých voličů. Zajímavá by v tom mohla být snaha youtuberů. Líbilo by se mi, kdyby se youtubeři zapojili sami od sebe. Nikoliv ve smyslu politickém, ale občanském – jsou volby, běžte volit kohokoliv. Byl by to zajímavý precedens, na kolik jsou fanoušci youtuberů disciplinovaní,“ popsal Feri před časem pro INFO.CZ.