Půr: Česká CNN přinese Primě vliv a víc reklamy, Američanům jde primárně o byznys

KOMENTÁŘ MICHALA PŮRA | Příchod americké televize CNN na tuzemský trh prostřednictvím nového kanálu CNN Prima News je bezesporu nejzajímavější událostí za několik posledních let. Mezi mnohými vyvolává spolupráce obou soukromých stanic nepochopení, které pramení především z toho, že český trh zpravodajských televizí dlouhodobě ovládá veřejnoprávní, vysoce kvalitní ČT24.

Je to minimálně z evropského pohledu nestandardní situace, protože v Česku nikdy žádný soukromý provozovatel zpravodajské televize neuspěl, zatímco v mnohých jiných zemích ano. Dosud nejvýraznějším pokusem byl vznik zpravodajské Z1, který skončil kvůli penězům poměrně brzy nezdarem, přestože začátky byly poměrně nadějné. Vznikla i Televize Seznam, která nadále funguje, ale není úplně zpravodajskou televizí. Je navíc vedlejším produktem úspěšných Seznam Zpráv a české technologické firmě nepochybně přinesla zajímavé rozšíření reklamní nabídky pro klienty.

Tato úvaha nepochybně bude stát i za vznikem CNN Prima News. Druhá největší česká privátní televizní stanice má s rozjezdem nových kanálů bohaté zkušenosti a v podstatě všechny byly úspěšné a mají výraznou tvář. Je klidně možné, že část uživatelů sociálních sítí, kteří si nedokážou představit spolupráci Primy a CNN, jsou diváky dokumentárního kanálu Prima Zoom. Je klidně možné, že CNN Prima News utrhne klidně tři procenta reklamního trhu, což už je pro celou skupinu velmi zajímavá možnost. Televizní trh totiž navzdory všem předpovědím neprochází takovou krizí, jako třeba vydavatelé tištěných titulů či zpravodajských webů.

Polčák: Piráti straší hloupostmi. Musíme zakročit, Facebook vydělá miliardy na cizím obsahu

sinfin.digital