Januš: Krvavá nevěsta útočí i na tradice a pojetí rodiny. Sama se přitom stane tradicí

Jan Januš

GLOSA JANA JANUŠE | Povedené horory výborně odrážejí dobu, v níž vznikají – pohrávají si s aktuálními strachy, společenskými konvencemi a změnami. Před časem jsem tohle psal v souvislosti s novou verzí Dětské hry a platí to také o Krvavé nevěstě, která je právě k vidění v českých kinech. Můžeme se u ní jen černě pobavit, nebo se také zamyslet nad dodržováním tradic a tím, zda i do budoucna přetrvají zvyklosti spojené se širokou rodinou. Tedy pokud vůbec přežije široká rodina jako taková.

„Mladá nevěsta má ženicha z bohaté, ale poněkud podivínské rodiny, která ctí letitou a velice zvláštní svatební tradici. Každý nový člen si musí zahrát náhodně vylosovanou hru. Tu však nemusí přežít,“ zní krátká anotace zmíněného filmu, za nímž sice stojí poměrně neznámí tvůrci (režiséři Matt Bettinelli-Olpin a Tyler Gillett a scenáristé Guy Busick a Ryan Murphy), ale snímek se jim povedl natolik, že se svou přesnou stylizací a atmosférou skoro vyrovná filmům Quentina Tarantina nebo Tima Burtona.

Januš: Zabije chytrá hračka i vaše dítě? Technické vymoženosti se stanou hrozbou zítřka

sinfin.digital