Zrno: Marketingový hazard Gillette. Firma zná účet za svůj boj s „toxickou maskulinitou“

Matyáš Zrno

KOMENTÁŘ MATYÁŠE ZRNA | Pamatujete si ještě reklamu od Gillettte, která si vzala na paškál údajnou „toxickou maskulinitu“? Pokus získat další zákazníky mezi muži tím, že jim vmetu do tváře, že jsou agresivní hovada, se nepodařil. Hodnota firmy klesla o celých osm miliard dolarů. Firma Gillette se vrátila k rozumu – v další reklamě je už hrdinou australský hasič, vzor správného „chlapáka“.

Muži v lednové reklamě na Gillette splňují všechny předpoklady tzv. toxické maskulinity: naznačují plácání žen po zadku, skáčou ženám do řeči, dělají sexuální narážky, a když se kluci navzájem šikanují a rvou, jejich otcové bohorovně postávají v řadě u grilů (grilování je asi taky podprahově toxická aktivita…) a komentují to ve stylu, že kluci jsou prostě kluci, tak co… To už ale zní z televize zprávy o MeToo s tím, že něco se změnilo a už to nepůjde vrátit. Muži se samozřejmě nad sebou zamyslí, jsou osvíceni světlem progresivismu a změní své chování.

sinfin.digital