Přišel vám obrovský balík se špatným zbožím? Na své náklady jej vracet nemusíte, rozhodl evropský soud

Marc Müller

Filip Baloušek

Rozhodnutí, které má za následek významné potvrzení práv spotřebitelů. I tak je možné shrnout nedávný rozsudek o předběžné otázce Soudního dvora EU. Tu předložil Okresní soud Norderstedt v Německu v soudním sporu, týkajícím se práva spotřebitele bezplatně vrátit zboží zakoupené na dálku, pokud toto zboží neodpovídá dohodnutému stavu, případně právu spotřebitele od smlouvy uzavřené s prodejcem odstoupit.

Před Evropský soudní dvůr se tak z Německa dostal případ pana Fülla, který v roce 2015 zakoupil telefonicky od společnosti Toolport stan o velikosti 5 x 6 m. Po zaslání stanu do svého domu pan Fülla zjistil, že se zboží neshoduje s tím, co si od prodejce objednal.

Problém s velkým stanem

Proto pan Fülla požádal společnost Toolport, aby uvedla zboží do stavu odpovídajícího smlouvě, a to přímo v místě jeho bydliště. Předmětný stan tedy prodejci sám nezaslal a ani mu nenabídl, že tak učiní. Společnost Toolsport následně odmítla reklamaci pana Fülly uznat, jelikož ji považovala za neodůvodněnou. Současně však vůbec panu Füllovi nesdělila, že doprava stanu do místa její provozovny je nezbytná pro uplatnění reklamace, ani panu Füllovi nenabídla zaplacení záloh na náklady na tuto dopravu.

Končící evropská soudkyně Pelikánová: Západní advokáti u soudu nelžou a neobstruují

sinfin.digital