Home office není dovolená. Advokáti rozebírají, co smíte a nesmíte, abyste nedostali výpověď

Jan Januš

I práce z domova má svá pravidla, pro zaměstnance i pro zaměstnavatele. Je například nutné sedět u pracovního počítače ve stejném čase, jako když jste v zaměstnání? Co je nutné dodržovat? INFO.CZ rozebralo základní právní souvislosti home office s advokáty Ivou Bilinskou z Deloitte Legal a Davidem Šupejem ze Sedlakova Legal. Že ne na všechny otázky zná zákoník práce jasnou odpověď, je vidět i z jejich reakcí. A tak je rovněž nutné k současné situaci přistupovat.

Jaká základní pravidla platí pro práci z domova?

Bilinská: Základním pravidlem je, že zaměstnavatel nemůže zaměstnance k práci z domova nutit, musí se s nimi dohodnout. Právní předpisy žádná specifická pravidla pro práci z domova neobsahují – zjednodušeně lze říci, že platí stejná pravidla, jako když zaměstnanec koná práci na pracovišti zaměstnavatele. Použití § 317 zákoníku práce, který upravuje tzv. domáckého zaměstnance, který si sám rozvrhuje pracovní dobu a platí pro něj i jiná specifická pravidla, nedoporučujeme.

Nerozumíte právním souvislostem koronaviru? Tady se zdarma můžete ptát advokátů

sinfin.digital