Výdaje na reklamu na webu rostou, lidé však nejvíce důvěřují offline kampaním, ukázala studie

vkr

Přestože rozpočty společností určené na digitální kampaně loni v USA poprvé překonaly výdaje investované do televizní reklamy, lidé nejvíce věří tištěným reklamám. Vyplývá to ze studie společnosti eMarketer, která vychází z průzkumu firmy MarketingSherpa. 

Čísla hovoří jasně. Loňský rok byl prvním, kdy výdaje firem na digitální reklamu překonaly jejich rozpočet na televizní kampaně. Zatímco v digitálu utratily společnosti zhruba 72 miliard dolarů, v televizních reklamách to bylo o 800 milionů dolarů méně. Podle společnosti eMarketer se přitom budou tyto pomyslné nůžky dále rozevírat, v roce 2020 by výdaje do digitální reklamy měly činit 113 miliard dolarů, o 35 miliard dolarů více, než do té televizní.

Podle ankety společnosti MarketingSherpa, která vycházela ze vzorku odpovědí 2400 respondentů, je však nejúčinnější tištěná reklama, ta, která se nachází v novinách a v magazínech. Přes 82 procent uživatelů internetu totiž uvedlo, že při svém nákupu důvěřují právě takové reklamě. Televizní reklamě jich důvěřovalo 80 procent, reklamě zobrazované internetovými vyhledávači 61 procent a nejméně jich věřilo reklamě, která se jim zobrazovala jako digitální vyskakující okno – pouhých 25 procent.

sinfin.digital