Manipulativní reklamu z Ruska zhlédlo před volbami přes sto milionů Američanů, vyčíslil Facebook

ČTK

luš

Politickou reklamu zadávanou z Ruska, která měla před prezidentskými volbami v USA rozdělit americkou společnost, mohlo na facebooku shlédnout 126 milionů Američanů. V pondělí to uvedl provozovatel této největší světové sociální sítě. V průběhu let 2015 až 2017 mělo podle firmy jít asi o 80 000 takových reklamních sdělení, která by se tak dostala ke zhruba polovině oprávněných voličů v USA.

Firma není schopna sdělit, kolik uživatelů inzeráty vědomě zaregistrovalo a kolik je ani nečetlo. Přímo se sdělení objednaná ruskou agenturou Internet Research Agency zobrazila 11,4 milionu uživatelů facebooku. Nový odhad započítává sdílení části obsahů mezi jednotlivými uživateli a výrazně převyšuje dříve zveřejněné údaje. Facebook umožňuje, aby se reklamní příspěvky za poplatek dostaly do informačního proudu směřujícího k uživatelům.

Žumpa, kritizuje známý web novinku Facebooku. Místo zajímavostí nabízí to nejhorší a nejnudnější z internetu

sinfin.digital