Itálie chystá zavedení webové daně. Míří hlavně na Google a Facebook

niž

Italský senátní rozpočtový výbor schválil návrh na zavedení šestiprocentního poplatku za digitální prodeje. Očekává se, že takzvaná „webová daň“ přinese dalších 114 milionů eur ročně do italské pokladny. Dolní komora parlamentu bude o zákonu hlasovat do konce roku. Zákon by pak měl v případě odhlasování vstoupit v platnost od ledna roku 2019.

Podle návrhu se na prodej digitálních služeb, jako je online inzerce, bude vztahovat paušální daň. Když si například italská firma koupí reklamu na Googlu, 6 % z ceny prodeje bude zaplaceno italskému daňovému úřadu. Ministerstvo financí slíbilo, že do dubna roku 2018 přesně definuje, které služby se budou muset danit. Jisté ale je, že zemědělské společnosti a malé podniky budou od daní z webových stránek osvobozeny. Itálie se chce zaměřit především na nadnárodní společnosti, jako jsou Google, Apple a Facebook, a dotlačit je tak k placení více peněz na daních. Informoval o tom portál Thelocal.it.

Dcery si myslely, že mě někdo zavraždil, vzpomíná na zatčení Nečasová

sinfin.digital