Co přinese "návrat ke kořenům?" Facebook mohou zaplavit dezinformace a fake news

ČTK

Ondřej Fér

Společnost Facebook chce změnami na své sociální síti ohlášenými minulý týden podpořit "smysluplné interakce" mezi uživateli, možná ale nakonec zvýhodní tvůrce dezinformací. 

Opatření ve prospěch obsahu zveřejňovaného přáteli na úkor zpráv od médií či firem testuje od podzimu mimo jiné na Slovensku, kde novinka podle vydavatelů seriózního zpravodajství pomohla dosahu nepravdivých článků.

"Lidé obvykle nesdílejí nudné zprávy s nudnými fakty," řekl listu Filip Struhárik ze slovenského Denníku N. Struhárik v posledních měsících mapuje dopad nové strategie facebooku na Slovensku, kde se uživatelům od poloviny října v základní nabídce obsahu (takzvaném newsfeedu) vůbec nezobrazují příspěvky stránek (médií, celebrit, značek), vyjma těch, jejichž provozovatelé za to zaplatili. Výběr obsahu od zmíněných subjektů, který algoritmus facebooku vyhodnotí jakožto zajímavý pro daného uživatele, mají Slováci pod novou funkcí "Průzkumník". Ta však některé komentátory zklamala.

Méně reklamy, více příspěvků od přátel. Facebook slibuje změny a návrat ke kořenům

sinfin.digital