V reklamě se protočilo 100 miliard korun, nejvíc si ukously televize

ČTK

of

Výdaje na reklamu loni překročily 100 miliard korun v ceníkových cenách. Vyplývá to z odhadu společnost Nielsen Admosphere. Největší podíl nadále drží inzerce v televizích, která meziročně stoupla o 13 procent na 48,1 miliardy korun. Reklama v tisku stoupla o 2,9 procenta na 19,3 miliardy korun.

Údaj za reklamu na internetu, který zveřejní Sdružení pro internetový rozvoj v únoru, bude zřejmě na druhém místě, odhaduje agentura.

Souhrn ceníkové hodnoty reklamy za televize, tisk, rádio a venkovní reklamu činí za loňský rok 80,2 miliardy korun. V roce 2016 to bylo o téměř sedm miliard méně. Údaj za internetovou reklamu zatím není znám. V roce 2016 se investice do internetové inzerce zvýšily o třetinu na 19,7 miliardy a loni se očekával další růst.

Brusel vytáhl do boje s cílenou reklamou na webu. Příjmy z inzerce můžou dramaticky klesnout, varují Češi

sinfin.digital