Kaufland snižuje ve vlastních výrobcích obsah cukru, soli a tuku

ČTK

bau

Poptávka po zdravějších potravinách nutí v poslední době obchodníky i potravináře ke změnám ve složení výrobků. Největší tuzemský obchodní řetězec Kaufland dnes oznámil, že plánuje do roku 2021 zredukovat obsah cukru, soli a tuku u více než 300 produktů vlastních značek průměrně o pětinu bez užití náhradních látek. Podobnou cestou se vydali i další obchodníci. Lidl, který patří také pod německou skupinu Schwarz, uvedl před měsícem novou značku uzenin bez konzervantů a barviv.

Rozhodnutí Kauflandu se týká převážně nealkoholických nápojů, sýrů, pomazánek, masa, uzenin a mraženého zboží. „Sledujeme obsažené látky v produktech vlastních značek a zaměřujeme se na to, jakým způsobem je možné zredukovat sůl, cukr a tuk bez používání dalších náhradních látek,“ uvedla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Pohonné hmoty v Česku druhý týden po sobě zlevňují. Nejméně platí za naftu a benzin řidiči v Ústeckém a Jihočeském kraji

sinfin.digital