Facebook sdílel data uživatelů včetně soukromých zpráv s dalšími společnostmi častěji, než se dosud předpokládalo a než umožňovala pravidla o ochraně soukromí. Z interních dokumentů a na základě rozhovorů se zaměstnanci to zjistil americký deník New York Times. Facebook poskytoval osobní údaje a přístup k účtům bez vědomí uživatelů i poté, co zakladatel firmy Mark Zuckerberg ujišťoval ve světle skandálů svět, že s takovou praxí skončil. Dělo se tak nejméně do loňského roku.
„Nikomu data neprodáváme,“ hájil se letos v dubnu při slyšení v americkém Kongresu Zuckerberg, když vysvětloval roli Facebooku v kauze Cambridge Analytica. V ní vyšlo najevo, že Facebook v roce 2016 nečestně a cynicky umožnil přístup k citlivým datům 87 milionů amerických uživatelů firmě pracující na kampani nynějšího amerického prezidenta Donalda Trumpa.
Závazek, že data více než dvou miliard uživatelů budou do budoucna výhradně v rukou Facebooku a nedostanou se ke třetím stranám, byl zásadním bodem obhajoby ve snaze odvrátit zásahy zákonodárců, regulátorů a aktivistů.