Prošel Blízký východ, teď českou Primu mění v CNN. „Nehodláme se podbízet,“ říká Tim Lister

Jedním z mediálních profesionálů, kteří v Česku dohlížejí na rozjezd nové zpravodajské televizní stanice CNN Prima News, je i novinář Tim Lister; Brit s roky zkušeností zpravodaje na Blízkém východě, který pracoval pro stanice BBC i CNN. Ve druhé z nich na přelomu tisíciletí figuroval i jako viceprezident, který měl na starosti plánování a řízení zpravodajství. Tim Lister pro CNN i BBC rozjížděl několik televizních kanálů, jeho posledním projektem je v tomto ohledu právě tuzemská zpravodajská stanice CNN Prima News, která by měla odstartovat během dvou měsíců. V exkluzivním rozhovoru pro INFO.CZ britský novinář popisuje horskou dráhu, kterou přípravy na spuštění televize provázejí.

Jaká přesně je vaše role v Praze?

Rozvíjím tu spolupráci CNN s našimi evropskými filiálkami; dříve jsem v podobném duchu rozjížděl stanice CNN ve Švédsku či v Albánii, nyní dáváme dohromady pražskou redakci. Pro nás, pro CNN, jde o velmi zajímavý byznysový projekt: Na jedné straně pomáhá našemu zpravodajskému záběru; díky lokálním stanicím jsme schopní rychle přinášet regionální zpravodajství – například právě z albánské pobočky – do centrálních zpráv na CNN. Na druhé straně je to pro nás pochopitelně velmi dobrý byznys.

V projektu CNN Prima News tedy působíte jako mentor?

Já bych to učením či mentoringem nenazýval. Moje role je spíš v tom, že zde producentům a novinářům pomáhám se startem nové televize a ukazuji jim řešení, která se nám v CNN během posledních dekád osvědčila. Pomáhám, aby se Prima vyhnula slepým uličkám. Nejde pochopitelně jen o mě, jezdí nás sem ze CNN víc.

Za poslední rok jsem tu pomáhal budovat celou strukturu budoucí CNN Prima News – celý projekt zorganizovat. Doporučoval jsem, jaký typ zaměstnanců na jaký typ pracovních pozic najmout, pomáhal jsem s nastavením technické stránky projektu a zpravodajských systémů, které jsou k hladkému běhu stanice zapotřebí.

Na začátku jsme si museli ujasnit, jakou stanici zde chceme vybudovat, jaká bude její identita. Jestli chceme dávat největší důraz na Breaking News zprávy (mimořádné rychle zpracované události – pozn. redakce), zda je podstatné mít co nejvíc živých vstupů, anebo se soustředit hlavně na kvalitně zpracované analýzy. Vymýšleli jsme, jaký koktejl zde přesně chceme, a na základě toho jsme pak začali hledat vhodné lidi.

Barták: Tvrdá rvačka o bilion eur začíná

sinfin.digital