Uprchlické tábory jako obchodní příležitost. Investuje své peníze do migrantů, nabádá OSN

abe

Představa nečinných migrantů čekajících v uprchlických táborech na pomoc je zřejmě stereotypní. Alespoň to ukazuje nová studie Organizace spojených národů, která upozorňuje na vysoký podnikatelský potenciál táborů pro uprchlíky. Za příklad si bere místo Kakuma na severozápadě Keni. V táboře žije kolem 180 tisíc lidí, kteří tu vybudovali už kolem dvou tisíc obchodů a úspěšně podnikají.

Jedna ze zdejších obyvatelek známá jako Mama Safi se do tábora dostala v roce 2011, když utíkala z neklidného východu Konga. Nechtěla ale sedět a čekat, až ji někdo pomůže, a sama se pustila do práce. Rozhodla se dělat to, co uměla – péct chleba. Za několik let rozjela prosperující byznys a zaměstnává deset dalších uprchlíků. Její chleba se rozváží do všech částí tábora.

Migrant do každé rodiny? Do Česka míří projekt „Uprchlíci, vítejte“

sinfin.digital