Lahev pro udržitelnější životní prostředí

Prezentace klienta

Žijeme v době plastové. V posledních 70 letech lidstvo vyprodukovalo 8,3 miliard tun plastů, přičemž polovina tohoto množství byla vyrobena za posledních 13 let. Každoročně je vyprodukováno zhruba 330 milionů tun, z toho 8 milionů tun plastů skončí ve světových oceánech. Nadace Ellen MacArthur Foundation předpovídá, že pokud nic neuděláme, bude do roku 2050 v oceánech více plastů než ryb. 

Některé společnosti ale nechtějí jen tak nechat ležet plast na pláži. Společnost Procter & Gamble inovovala lahve svých produktů Head & Shoulders a Fairy a přišla s prvními recyklovatelnými lahvemi, které jsou částečně vyrobené z plážového odpadního plastu. Tyto značky jsou dobře známé tím, že dokážou zbavit nečistot, a to buďto na vlasech nebo na nádobí, a tak je jen logické, že budou zbavovat znečištění i moře a pláže. Tento přístup vedl k vyvinutí první lahve z odpadního plážového plastu pro šampony Head & Shoulders.

Během půl roku společnost P&G pracovala se 100 neziskovými organizacemi a 1 000 dobrovolníky, včetně zaměstnanců P&G, aby vysbírala dostatek plastů z francouzských pláží a vyrobila 150 000 šamponových lahví pro první limitovanou edici prodávanou ve Francii loni v létě. Jakmile je lidé po spotřebování recyklují, kruh se uzavře. 

Společnost P&G se do této novinky pustila společně s experty na recyklaci TerraCycle a Suez. Spolupracuje také s Ocean Conservancy a Trash Free Seas Alliance a snaží se omezit příliv plastů do oceánu, především v jihovýchodní Asii. „V Procter & Gamble věříme, že hlavní jsou činy, ne slova. Vyšší míra využití recyklovaného plastu od konečného spotřebitele v rámci našeho portfolia značek v oblasti péče o vlasy poukazuje na naše stálé úsilí o skutečnou změnu,“ komentuje Virginie Helias, viceprezidentka P&G pro globální udržitelnost.

„Recyklovatelná šamponová lahev produktu Head & Shoulders vyrobená částečně z plážového plastu představuje vůbec první podobný počin v kategorii péče o vlasy. Rostoucí využití recyklovaných plastů v obalech našich vlajkových značek, jako jsou Pantene či Head & Shoulders, spotřebitelům usnadňuje výběr udržitelnějších produktů, a to bez jakýchkoli kompromisů. Sami jsme sice hrdí na to, čeho jsme již dosáhli a na čem pracujeme, víme ale, že mnohem víc práce je ještě před námi.“

Je proto přirozené, že společnost P&G začala aplikovat tyto poznatky i na další svoje značky. Další na řadě byla značka prostředku na mytí nádobí Fairy. V případě lahve Fairy společnost P&G zaznamenala další přelom – průhlednost lahve byla zachována, ačkoli byla 100% vyrobena z recyklovaného plastu, přičemž 10 % z toho tvoří odpadní plast z pláží. Lahve Fairy Ocean Plastic se nejdříve objeví na policích obchodů ve Velké Británii zhruba v polovině tohoto roku. Další značky, jako například Lenor,  již nyní mají obaly z 50 % tvořené plasty recyklovanými po spotřebě (PCR).

„Firmy, jako například P&G, které integrují do svého provozu technologická opatření a řešení šetrná k životnímu prostředí a snižující spotřebu zdrojů, tím snižují také vlastní náklady. V oblasti zvyšování energetické účinnosti a snížení spotřeby zdrojů je návratnost investic poměrně rychlá. Z dlouhodobého hlediska je pro takové firmy ekologické chování způsobem, jak oslovit i mladší generace, například tzv. mileniály,“ řekla Veronika Doubnerová, Sustainable Development and Environment Manager, Byznys pro společnost. „Koneckonců chovat se ekologicky znamená podporovat inovace a vývoj nových technologických řešení, což firmám přináší konkurenční výhodu a promítá se v pozitivním vnímání jejich značky,“ dodává.

Na konferenci OSN na téma oceánů se společnost P&G zavázala rozšířit tuto iniciativu na více značek a více zemí a bude chtít využít síly svých produktů k tomu, aby inspirovala změnu u ostatních lídrů na trhu rychloobrátkového zboží. Teoreticky, pokud by všechny společnosti a všechny značky udělaly totéž, mohly by být jednoho dne všechny oceány a pláže bez odpadků? Doufejme, že se tak brzy stane.

Tento text vychází z článku viceprezidentky pro globální udržitelnost P&G Virginie Helias.

sinfin.digital