Nový vítr v nákladní silniční dopravě. Automobilky testují kamion poháněný jako tramvaj

MIA

Každý ví, co si představit pod pojmem trolejbus. Výrobci nákladních vozidel se rozhodli přenést stejný typ pohonu, jaký je známý právě od trolejových autobusů či tramvají, do kamionové dopravy. Půjde o zlom v nákladní silniční dopravě?

Neustálá poptávka po ekologičtějších způsobech dopravy nutí výrobce vymýšlet stále nové možnosti, jak takových cílů dosáhnout. Významný světový výrobce nákladních vozidel, švédská automobilka Scania, vyvinula kamion, který je díky sběrači pro trolejové vedení umístěnému na kabině řidiče, poháněný stejným způsobem jako tramvaj.

Nový typ automobilu od loňského roku úspěšně testují v běžném provozu na úsecích dálnic v německých spolkových zemích Hesensko a Šlesvicko-Holštýnsko a ve Švédsku v okolí města Gävle. Ve všech lokalitách je k dispozici šestikilometrový úsek dálnice, kde je nad pravým krajním jízdním pruhem k dispozici trolejové vedení, ke kterému se kamiony připojují.

Scania dodala testovaným vozům karoserii a motorové součásti. Automobily mají motor dvojí, kromě elektromotoru a nabíjecími články také záložní dieselový pohon. Sběrače pro trolejové vedení a senzoriku dodala firma Siemens, která se zabývá také výrobou kolejových vozidel.

sinfin.digital