Alespoň jednou ji pil zřejmě každý z nás. Coca-Cola je světovým fenoménem, kterému se prakticky nelze vyhnout. Dívá se na vás z regálů v obchodech, v televizi na ni běží reklamy, škemrají o ni vaše děti. Co stojí za tím, že se stala nejúspěšnějším nápojem na světě?
1) Tradice
Coca-Cola je značka, která si v první řadě zakládá na své historii. Od prvního kusu, vyrobeného v roce 1886 lékárníkem Johnem Pembertonem, změnila recepturu jen dvakrát. Pokaždé však od inovací kvůli nevoli spotřebitelů nakonec upustila. Co z ní však zmizelo nadobro, je kokain.
2) Fotbal
Nejrozšířenějšímu nápoji na světě pomáhá i spojení s nejpopulárnějším sportem planety. Coca-Cola je tradičním partnerem světového šampionátu ve fotbale. A nejen reklamní bannery jí pomáhají oslovit spotřebitele. Už nějakou dobu vydává před šampionátem píseň, v níž se objevuje její hudební motiv.
3) Pověst o Santovi
Vánoce. Období roku, které u spousty lidí vzbuzuje pozitivní emoce. Coca-Cole se s ním podařilo doslova prolnout. Právě ona totiž vymyslela aktuální podobu Santa Clause. Tedy podle legend, které se tradují. Ve skutečnosti to bylo trochu jinak. Obtloustlý dědeček s plnovousem se objevoval už dříve než v roce 1931, kdy s ním společnosti přišla. Ale co na tom záleží, že? Marketing zajásal i tak.
4) Virální kampaně
Coca-Cola měla úspěšné virální kampaně dříve, než to bylo cool. A pokračuje s nimi i nadále. Vždyť jak populární jsou třeba lahve a plechovky, na nichž je napsané něčí jméno. Jedna vtipná pozornost a značka se šíří jako blesk.
5) Projekty po celém světě
Společnost vsadila nejen na klasické reklamy, ale i na přímé zapojení do místních projektů. Angažuje se třeba v Africe, kde je jedním z největších kontinentálních zaměstnavatelů. V Česku pak Coca-Cola podporuje třeba populární Školský pohár pro fotbalisty ze základních škol.