Proti reklamám se ohradila hlavně organizace SOS Méditerranée, která zmíněným migrantům pomáhala. Podle ní je kampaň postavená na lidech, kteří právě prožívali utrpění. Podobně se na Twitteru vyjádřil i italský ministr vnitra Matteo Salvini. Na svém účtu si položil řečnickou otázku, zda je jediný, komu se to zdá opovrženíhodné.
Photo by Orietta Scardino / ANSA pic.twitter.com/guFAq0976l
— Benetton (@benetton) 17. června 2018
Reklamy se objevily v online a klasické verzi deníku La Repubblica a hlavním námětem jsou fotografie pořízené organizací SOS Méditerranée 9. června letošního roku. Tedy v době, kdy se snažila zachránit stovky lidí, kteří zůstali uvěznění na moři.
Solo io trovo che sia squallido?https://t.co/leOn1vJhK1
— Matteo Salvini (@matteosalvinimi) 19. června 2018
„SOS Méditerranée se od této kampaně, která obsahuje snímky pořízené v době, kdy naše týmy zachraňují lidi v nouzi, zcela distancuje,“ uvedla charitativní organizace ve svém prohlášení, které zveřejnila na svém oficiálním twitterovém účtu.