Světoznámá italská oděvní firma United Colors of Benetton sklízí kritiku za svoji nejnovější reklamní kampaň. Vypůjčil si do ní totiž fotky migrantů, kteří ještě před několika dny bezprizorně křižovali Středozemním mořem.
Proti reklamám se ohradila hlavně organizace SOS Méditerranée, která zmíněným migrantům pomáhala. Podle ní je kampaň postavená na lidech, kteří právě prožívali utrpění. Podobně se na Twitteru vyjádřil i italský ministr vnitra Matteo Salvini. Na svém účtu si položil řečnickou otázku, zda je jediný, komu se to zdá opovrženíhodné.
Photo by Orietta Scardino / ANSA pic.twitter.com/guFAq0976l
— Benetton (@benetton) 17. června 2018
Reklamy se objevily v online a klasické verzi deníku La Repubblica a hlavním námětem jsou fotografie pořízené organizací SOS Méditerranée 9. června letošního roku. Tedy v době, kdy se snažila zachránit stovky lidí, kteří zůstali uvěznění na moři.
Solo io trovo che sia squallido?https://t.co/leOn1vJhK1
— Matteo Salvini (@matteosalvinimi) 19. června 2018
„SOS Méditerranée se od této kampaně, která obsahuje snímky pořízené v době, kdy naše týmy zachraňují lidi v nouzi, zcela distancuje,“ uvedla charitativní organizace ve svém prohlášení, které zveřejnila na svém oficiálním twitterovém účtu.