Výrobce nápojů Coca-Cola připojí do konce letošního roku 300.000 chladicích boxů se svými limonádami v evropských obchodech k internetu. Díky programu s názvem Coca-Cola HBC Connected Cooler získá firma informace o chování spotřebitelů a o výkonu v maloobchodě. Zároveň jí pomůže zvýšit provozní efektivitu a maximalizovat příjmy z prodeje. Uvedla to v tiskové zprávě.
Každý chladicí box bude připojen prostřednictvím sítě tzv. internetu věcí. Coca-Cola tak bude mít přístup k obrovskému množství dat z prodejních míst, včetně informací o umístění boxu v prodejně a jeho dostupnosti, o teplotě, skladových zásobách, umístění produktů, chování spotřebitelů a trendech.
Smart chladicí boxy umožňují i interakci prostřednictvím mobilních aplikací, které společnosti dovolí oslovovat zákazníky v reálném čase. Přidanou hodnotou jsou nabídky na míru a propagační akce, využívající fyzickou blízkost.