Dvouleté děti do školky nepatří. Může to poškodit jejich vývoj, varuje psycholog

ČTK

luš

Umisťování dvouletých dětí do mateřských škol bude vždy problematické a z hlediska jejich vývoje nevhodné. Na dnešní konferenci Budoucnost předškolního vzdělávání to řekl psycholog Václav Mertin a sklidil za to aplaus. Školka jako instituce podle něj nemůže nahradit rodinné prostředí, které děti ve dvou letech potřebují. Pokud už rodiče musí dítě do školky dát, neměli by ho tam nechávat celý den, řekl.

„Rodinné prostředí poskytuje něco charakteristického, co instituce nenahradí,“ uvedl Mertin. Podle něj jsou zřejmé sociální důvody, které vedou rodiny k tomu dávat dítě do školky, ale z hlediska pedagogicko-psychologického nejsou přijatelné. „My bychom měli investovat do rodiny a místo toho zkoušíme hledat řešení v instituci. Těžko si přitom myslet, že odborníci nahradí dvouletému dítěti maminku a tatínka,“ řekl.

Učitelky v Moravskoslezském kraji přelepovaly dětem ústa páskou. Malí školáčci mají psychické následky

sinfin.digital