Globální značky si přivlastnily hidžáb jako reklamní symbol pokroku. Toto jsou důvody, proč to muslimkám vadí

ekb

Na plakátech světových módních značek, jako je Dolce a Gabbana, Nike nebo H&M, se stále častěji objevují ženy v muslimském šátku a některé ze společností zařadily hidžáb i do svých kolekcí. Přestože si firmy myslí, že tak islám lépe začlení do západní společnosti a muslimkám tím dělají službu, nemusí to být pravda. Vidět tradiční oděv v reklamní kampani, kterou má před očima celý svět, některým muslimským ženám není zrovna po chuti. Jaké jsou jejich důvody?

Nejen módní značky v poslední době sahají po muslimském šátku, aby doplnily své reklamní kampaně. Pozdvižení vyvolala i nová reklama na Pepsi Colu, kde kromě známé americké modelky Kendall Jenner figuruje i mladá žena v hidžábu. Reklama se stala terčem kritiky hlavně proto, že až příliš zjednodušuje a idealizuje pouliční protesty, muslimským ženám se ale nelíbila především postava mladé moderní muslimky, která s úsměvem na tváři demonstraci fotí.

„Mnohamiliardová společnost použila obraz muslimské ženy, aby převedla představu o pokrokovosti, kterou ale sama nemusí nutně splňovat,“ řekla pro BBC novinářka magazínu Good Tasbih Harweesová.

Kromě společnosti Pepsi na hidžáb nedávno vsadila i značka oblečení H&M, pro kterou v reklamě pózuje dívka v muslimském šátku. Některé značky šly ale ještě dál – vytvořily speciální „ramadán kolekce“ v naději, že tak během významného islámského svátku přilákají muslimské zákazníky, a zvýší si tím obrat. Před nedávnem překvapila i značka sportovního oblečení Nike, která přestavila hidžáb určený pro sport. V obchodech by se měl objevit v roce 2018.

Je tu epidemie rakoviny, způsob našeho života je rakovinotvorný, říká doktor Jan Hnízdil

sinfin.digital