Husa na provázku čelí provizoriu. Město musí najít řešení a mého nástupce vybrat, říká Oslzlý

Jen několik týdnů po příznivě přijaté premiéře Vitky, kterou se souborem Husy na provázku připravila režisérka Anna Petržalková, oslavilo divadlo padesát let od prvního představení. A přestože se navenek situace jeví příznivě, uvnitř panuje obava z budoucnosti. Po vynuceném odchodu uměleckého šéfa Vladimíra Morávka má totiž pouze provizorní vedení, městu se navíc doposud nepodařilo najít nástupce Petra Oslzlého na pozici ředitele Centra experimentálního divadla (CED), pod které Husa na provázku, stejně jako HaDivadlo, patří. O tom všem jsme hovořili právě s Petrem Oslzlým, který byl nedávno jmenován rektorem Janáčkovy akademie múzických umění.

V souvislosti s hledáním nového ředitele Centra experimentálního divadla (CED), které jste dlouhé roky vedl, se hovoří se o rozličných možnostech, jak by měl CED fungovat do budoucna. Co byste v tomto ohledu preferoval vy? Jaká by měla být jeho role?

První podobu Centra experimentálního divadla jsem napsal v létě roku 1986 nejprve jako dramaturgickou koncepci pro budoucí areál Divadla Husa na provázku, ale ještě před koncem toho roku jsme do rozprav ke tvorbě toho projektu přizvali kolegy z HaDivadla. Pro mne jsou tedy základem CED oba soubory – Divadlo Husa na provázku a HaDivadlo – a rozvíjení jejich uměleckých programů.

Brno prodloužilo nájemní smlouvy 40 rodinám s dětmi v nouzi. Město se chce zbavit bezdomovectví

sinfin.digital