Je nám to líto, přiznává po aféře s vymazáním křížů z letáku německé vedení Lidlu

ČTK, raz

05. 09. 2017 • 21:21

Lítost nad tím, že na reklamních letácích diskontu Lidl na "řecký týden" byly vyretušovány kříže z kopulí ortodoxních chrámů na řeckém ostrově Santorini, vyjádřilo dnes vedení firmy v německém Neckarsulmu. V neděli tento krok obchodního řetězce odsoudil mimo jiné český kardinál Dominik Duka. Lidl se prostřednictvím mluvčí Zuzany Holé za nedopatření omluvil už v pátek.

„Je nám velice líto, že aktuální design (obalu) vyvolal nespokojenost. Není za tím žádný špatný úmysl," uvedla podle agentury DPA Isabela Lehmannová. Poukázala přitom na skutečnost, že se dotyčné zboží prodává už deset let po celé Evropě a jeho obal se neustále obměňuje.

Podle kardinála Duky jde o bezprecedentní a nekulturní akt. Mluvčí Lidlu Holá už v pátek uvedla, že součástí jeho obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality. Dodala, že aktuální zkušenost bude firma do budoucna brát při tvorbě dalších návrhů obalů v potaz.

SDÍLET