Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Krásná těla berou Instagram útokem. Podívejte se na ta, která vydělávají nejvíc

Krásná těla berou Instagram útokem. Podívejte se na ta, která vydělávají nejvíc

V říjnu 2010 se dva mladíci Kevin Systrom a Mike Krieger rozhodli využít nostalgie po klasické a polaroidové fotografii a vytvořili aplikaci, která i z obyčejné fotografie pomocí filtrů a úprav vytvoří malý zázrak.  Instragram byl od samého počátku projekt s globální ambicí, za pouhé dva měsíce nalákal milion uživatelů. V průběhu let se tato sociální síť začala dramaticky proměňovat, přispělo k tomu mnoho faktorů od neustálých inovací, zpřístupnění aplikace pro operační systém android, až po vstup Facebooku v roce 2012. Každý den se objeví na sociální síti v průměru 80 milionů snímků. Mezi ty nejúspěšnější patří ty, kteří se zaměřují na zdravý životní styl a cvičení. 


Dle stránky brandwatch.com je 90℅ uživatelů mladší než 35 let. Zejména ti investují značnou část výdělku do své vizáže a zdravého životního stylu. Vzhledem k tomu, že každý den je na síti aktivních 400 milionů lidí, vytváří Instagram obrovský potenciál pro zpeněžení obsahu. Masivní kategorii, která slaví úspěch na této sociální síti, je fitness, jóga a s tím spojené stravování. Tito lidé poodhalením svého osobního života a předváděním svého dokonalého těla, získávají obdiv potencionálních zákazníků.

Fitness trenér Ross Dickerson uvedl v americkém vydání Forbes, že sdílením svých fotografií vydělává průměrně 500 dolarů denně, v těch slabších pouze 300. Pomocí svého účtu láká lidi na web, kde prodává jídelníčky a návody na cvičení. Stejný model praktikuje i Češka žijící v Americe Zuzka Light, která se zaměřuje hlavně na ženy. Na webových stránkách nabízí po zaplacení měsíčního členství přístup k různým druhům cvičení a receptů. Účet wrestlera a herce známého například z filmu Rychle a zběsile Dwaynea Johsona sleduje 78 milionů lidí.

Ve spolupráci se značkou Under Armour vytvořil kolekci triček, kterou propaguje na Instagramu a je velkým motivátorem v oblasti fitness. I etablování trenéři, jako například Jillian Michaelsová, si uvědomují vliv této sociální sítě a snaží se jejím prostřednictvím nabalit nové zákazníky. I přesto je stále prostor pro nové tváře. Značka Reebok oslovila k propagaci mladičkou modelku Gigi Hadidovou, její sláva postupně rostla též díky této sociální síti. Gigi se věnuje boxu a je idolem mnoha mladých dívek, konkrétně jí sleduje 30 milionů fanoušků. 

Další trik, který na zákazníky funguje, jsou výsledky a tak svůj e-book propaguje například jógová lektorka Jessica Olieová. Na svém účtu sdílí pokroky spokojených zákazníků a popisuje svojí rychlou cestu k profesionální výuce jógy. Právě osobní přístup a sdílení osobních problémů pomáhají prodávat. Olieová  sdílela videa a fotografie během svého svatebního dne, čímž si buduje důvěru u svých věrných 350 tisíc fanoušků, kteří se mohou proměnit v zákazníky. Z čísel vyplývá, že pro relativně pohodlný život není potřeba mít miliony sledujících. Sponzoři začínají oslovovat vycházející hvězdičky s potenciálem. V oblasti jógy jím je americká značka oblečení ALO Yoga, která za označení na fotografii podporuje celou řadu mladých jogínek po celém světě.

Od jisté hranice fanoušků se stává Instagram prácí téměř na plný úvazek. Úplně se proměnil i princip sociální sítě, kdy prvotně šlo o zaznamenávání situací okolo sebe, nyní je účet sám o sobě značkou a jeho hlavní protagonista musí být na většině fotografii. Selfie není pokaždé zárukou fungujícího příspěvku a tak si musí uživatelé budovat kolem sebe tým, který pořídí nejkvalitnější fotografie s co největším zásahem. Nejnovější inovací srpna minulého roku jsou takzvané Instagram Stories, velmi krátká videa, která přímo konkurují další sociální síti Snapchat. Ta jsou také využitelná k propagaci a mnoho instagramerů je využívá podobně jako Youtube, kdy několik po sobě jdoucích videí hovoří ke svým fanouškům.

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744